کاملترین فایل مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

Published on Author adminLeave a comment

مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

هدف اصلی این مبانی نظری بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی
بازدید ها 24
فرمت فایل doc
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss استفاده شد.
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
کلید واژه:
مدیریت دانش
کارآفرینی
خلق دانش
تسهیم دانش
کاربرد دانش
مقدمه
در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان ، 2007).
امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا ، 2012).
دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس ، 2008).
سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).
از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و … می باشد (کوراتکو و هاجتس ، ترجمه محرابی، 1383).
دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).
کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).
فهرست مطالب
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
2-1-مقدمه 9
2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9
2-3-تعاریف دانش 11
2-4-انواع دانش 11
2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13
2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15
2-7-2-تسهیم دانش 16
2-7-3-کاربرد دانش 18
2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19
2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21
2-8-2-مدل هفت‌سی 22
2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24
2-10-اهداف مدیریت دانش 24
2-11-مزایای مدیریت دانش 25
2-12-موانع مدیریت دانش 26
2-13-کارآفرینی 27
2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27
2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28
2-14-فرایند کارآفرینی 29
2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35
2-19-2-مدل های فرآیندی 35
2-20-موانع کارآفرینی 37
2-21-پیشینه تحقیق 38
2-21-1-مطالعات داخل کشور 38
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41
منابع
فهرست جدول ها
جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13
جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15
فهرست شکل ها
شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10
شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22
شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23
شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26
شکل2-5: فرایند کارآفرینی 30
شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36
شکل2-7: مدل اردیل 41

بررسی تأثیر تسهیم دانش بر یادگیری، نوآوری و عملکرد …

توسط علی حسین کشاورزی
بر مبنای مرور مبانی نظری موضوع، مدلی استفاده‌ شده است که فرض می‌کند تسهیم دانش به‌طور مستقیم بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت دارد و به‌طور غیرمستقیم از طریق … فصلنامه علمی پژوهشی کاوش‌های مدیریت بازرگانی، ۴(8)، ۷۵-۹۲. دراکر، پیتر (2010). نوآوری و کارآفرینی. ترجمه علی‌حسین کشاورزی (۱۳۹۲). تهران: انتشارات سمت.

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی – مرزن نیوز

۲۵ خرداد ۱۳۹۳ – محقق در این تحقیق به شناسایی رابطه بین مدیریت دانش و کارآفرینی خواهد پرداخت. واژه های کلیدی: بررسی، تاثیر، مدیریت دانش، کارآفرینی 1-مقدمه در سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که نظرات بسیاری از مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی را به خود جلب کرده است موضوع “مدیریت دانش و کارآفرینی ” است. تاریخچه مدیریت …

بررسی رابطه و تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری و کارآفرینی در …

پروژه رشته مدیریت با عنوان” بررسی رابطه و تاثیر مدیریت دانش بر نوآوری و کارآفرینی. در بیمارستان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟” به صورت فایل ورد … فصل دوم : مبانی نظری وادبیات تحقیق. بخش اول- مبانی نظری تحقیق. 8. 2-1- مقدمه 8. 2-2- گذری بر مدیریت دانش.. 8. 2-3- دانش.. 9. T2-4- طبقه بندی انواع دانش.. 12. 2-5- منابع دانشی سازمان. 13. 2-6- ضرورت …

[PDF]استقرار مدیریت دانش و رابطه آن با خالقیت کارکنان ناجا

۱۸ آبان ۱۳۹۳ – هدف این مطالعه، بررسی استقرار مدیریت دانش و رابطه آن با خالقیت کارکنان …. 6- بین کاربرد دانش و خالقیت کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. مبانی نظری تحقیق. مدیریت دانش. مدیریت دانش واژه ای اســت که درســال های اخیر کاربرد گســترده …. اســتفاده از فناوری اطالعات تأثیــر مثبتی بر خالقیت و کارآفرینی دارد.

[PDF]بررسی تاثیر شبکه دانش بر عملکرد نوآوری محصول با … – …

هدف این مقاله بررسی عوامل دانشی مرتبط با عملکرد نوآوری محصول و چگونگی تأثیر آنها به عنوان. یک نظام بر عملکرد نوآوری محصول است. در این مقاله بعد از قسمت مقدمه، به بررسی مبانی نظری و پیشینۀ پژوهش در حوزۀ توسعۀ محصول جدید،. شبکۀ دانش و نوآوری پرداخته می شود. در ادامه مدل مفهومی پژوهش که تعامل سه مؤلفۀ راهبرد های توسعۀ. محصول، …

[PDF]بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی و دو سوتوانی … – …

مدیریت نوآوری. بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی و دو سوتوانی نوآوری بر. عملکرد صادراتی محصوالت جدید با تعدیل گری شدت. نوآوری محصول در صنعت خودروسازی …. 2- مبانی نظری پژوهش. در سال های اخیر با پیشرفت دانش بشری، ظهور مداوم و بی وقفه فناوری های نو چندین برابر شده است. این سطﺢ از دانش در مسیر صادرات، منجر به نوآوری …

مبانی نظری در رابطه با چیره دستی سازمانی یا همان دوسوتوانی …

طراحی و اعتبار سنجی ابزاری جهت ارز ابی دوسو توانی در مدیریت سازمانی, مدیریت شهری, ۱۳۹۴. بررسی عوامل موثر بر دوسوتوانی سازمانی فرانچایزرها, توسعه کارآفرینی, ۱۳۹۴. بررسی تأثیر یکپارچگی کانال های خرده فروشی مبتنی بر فناوری اطلاعات بر عملکرد فروشگاه های خرده فروشی با میانج یگری دوسوتوانی سازمانی (مورد مطالعه: …

بایگانی‌ها مقاله بیس | مقاله بیس مدیریت، پایان نامه، …

مقاله بیس بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری، با در نظر گرفتن نقش واسط عوامل سازمانی. ۱۵, مرداد, ۱۳۹۶ /۲ دیدگاه /در مقاله بیس /توسط … بررسی تاثیر متقابل گرایش کارآفرینی و مدیریت منابع انسانی بر روی عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش واسط نوآوری. ۲۴, اردیبهشت, ۱۳۹۶ /۰ دیدگاه /در مقاله بیس …

مقاله بررسی رابطه یادگیری سازمانی با خلاقیت و نوآوری در …

در راستای استقرار فرایندهای مدیریت دانش در سازمان ها، پادگیری سازمانی به عنوان ابزاری حیاتی شناخته شده است. محققین در این مقاله به دنبال بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی به عنوان ابزاری در دست مدیریت دانش و میزان خلاقیت و نوآوری در سازمان می باشند. در این تحقیق سعی می شود ابتدا مبانی نظری مفاهیمی چون مدیریت دانش، …

بررسی رابطه اقتصاد مقاومتی، گرایش کارآفرینانه و مدیریت …

در همین امتداد، این مقاله به بررسی ارتباط بین اقتصاد مقاومتی،گرایش کارآفرینانه و مدیریت دانش پرداخته است. به همین منظور با استفاده از مبانی نظری موجود، ابعاد مدیریت دانش، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی احصاء شده و با استفاده ازاستراتژی پیمایش، از این ابعاد پرسشنامه‌ای برای گردآوری اطّلاعات در میان100 نفراز کارآفرینان و …

تصاویر برای مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

تصاویر بیشتر برای مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینیگزارش تصاویراز بازخورد شما متشکریم. گزارش یک تصویر دیگرلطفاًً تصویر توهین آمیز را گزارش دهید. لغوتمام(function(){if(!document.querySelector(“#taw”).clientHeight&&!document.querySelector(“#topstuff”).clientHeight)for(var a=document.querySelector(“#rso”).children,b=0;b

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *